Jemina Staalo -- Raijakoo #7

 


 
 
 

 


Nymfin rei´itys
 

Mies otti käteensä nuppineulan, ja piti nymfiä aloillaan ja pisti neulan nymfin rintakehän läpi ja lisäsi kolleksoiiniinsä. Hän oli tyytyväinen afääriinsä.  Kirjoitti arvokkain koukeroin nymfin nimen paperitilkkuun. Nymfi maisteli nimeänsä varovasti latinaksi. Ummehtunut. Hänen suuhunsa sattui. Mies lähti takaisin oopperaan naamio kasvoillaan. Hän ei ollut kasvoistaan vielä hirviö. Nymfi katseli vaivalloisesti näkymää ulos kahden ikkunan takaa. Keltaiset tavalliset lehdet leijailivat kevytkenkäisinä, kuoleman spiraaleja tehden, maahan ymmärtämättä kohtaloaan. Elämän kiertokulkua. Tai sen hyväksyen. Toinen toisensa viereen. Poljettaviksi. Vinttikoirien virtsattaviksi. 
     Nymfi oli levitettynä miehen työpöydälle, kuin noitavainojen aikaan. Raajansa X:n muotoisina.  Mikroskoopin ja camera obscuran väliin. 
Toinen nainen jäi loikoilemaan laihana sivujen väliin. Odottamaan prässättynä, hengettömänä miehen paluuta. Kaltaistensa parissa. He olivat päässeet pois slummeista. Mutta millä hinnalla? 

Puuvillaparonit, nousukkaat, teollisuuskapitalistit, koronkiskurit, 
16-tuntiset työpäivät, koneidensärkijät, lapsityövoima, prostituutio, 
keuhkotaudit, pölyt, myrkyt, syfilikset, lapsivuoteet, kätkytkuolemat, 
lavantaudit, ei viemäreitä, raiskaukset kaasuvalossa, 
niin paljon on aihetta historian oikein kirjoitukseen

kapinoijat, lakkoilijat, ihmiset yhdistyvät, vallankumous, 
taas kerran tuli hullu vuosi. niin kuin sadan vuoden välein pitää tulla. ruutitynnyri räjähti. 

näitä kaikkia asioita naiset ajattelivat, lukivat, kuulivat, puhuivat, kokivat, opettivat. 
ottivat itselleen aikaa. ottivat ajan itselleen. ja antoivat kuulua.
 
 


Kuva: Jemina Staalo, Resurrection 3 kokonaisuudesta Pinkkiä piikkilankaa - Barbied Wire)
 


1 ¤ 2 ¤ 3 ¤ 4 ¤ 5 ¤ 6


 Takaisin