Piristy - ohjeita humalatilan maksimoimiseksi


Jotkut ovat iltajuoppoja, toiset aamujuoppoja. Muutamat harvat ovat sekä ilta- että aamujuoppoja, aina vauhdissa. Sinulla saattaa olla ystävä, joka lähtee baariin juotuaan koko päivän kotiviiniä, tai naapuri, joka työpäivän ryypättyään ostaa kopan olutta, kolme pulloa Koskenkorvaa ja ne juotuaan tulee kinuamaan sinultä lisää viinaa.

Haluaisitko tuntea olosi jatkuvasti yhtä pirteäksi ja tarmokkaaksi, kuin he? Kun otat vaarin seuraavista viidestä vihjeestä, voit saada juomatottumuksiisi uutta puhtia:

1. Mukauta elimistösi nappoilun rytmiin. Riittävä unen saanti on tietenkin välttämätöntä, mutta hyvin levännytkin voi tuntea joskus haluttomuutta tinttaukseen. Koska elimistö noudattaa omaa uni-valverytmiään, on aivan luonnollista tuntea väsymystä samaan aikaan baarissa joka päivä.

2. Jos olet sammua pätkähtänyt jo puolen yön tienoilla, olet todennäköisesti parhaassa juomakunnossa yhdentoista aikoihin seuraavana aamupäivänä, sanoo amerikkalaisen alkoholiparantolan apulaisjohtaja kunniatohtori Lalli Arpeggio. Yhden ja neljän välillä sinua luultavasti oksettaa. "Jotkut piristyvät vielä uudelleen kuuden ja yhdeksän välillä, ja vetävät kunnolla nappulan otsikkoon, ennen kuin kaatuvat lähes koomassa sänkyyn tai ravintolan etupihan asfaltille", Lalli "Delirium-Danny" Arpeggio lisää.

3. Biologiseen kelloon vaikuttaa eniten valo, ja siksi yöt kitatessa saattaa väsymys iskeä rappioalkoholistinkin silmäluomeen. Elimistön rytmiä on kuitenkin mahdollista joskus jonkin verran säädellä. Toimeliaisuus virkeyttää. Liikunta tai vaikkapa keskustelu voivat katkaista vuorokausirytmin uneliaan vaiheen. Jos alat siis nuokkua baaritiskisi ääressä kolmen tienoissa iltapäivällä, saatat reipastua, kun käyt potkaisemassa ravitsemusliikkeen ikkunan rikki ja juokset karkuun suivaantunutta portieeria kotiisi asti, jossa sinua odottaakin jääkaapissa huurteinen keskiolut.

4. Järjestä päivän tehtävät vuorokausirytmiisi. Jätä iltapäiväksi asiat, jotka vaativat kanssakäymistä muiden kanssa, kuten tyhjien pullojen vienti, savukkeiden osto tai lastesi moikkaaminen ensikodissa. Näin ehkä vältyt ikävältä iltapäiväsammumiselta.

5. Aamupäivisin tai illansuussa, kun olet pirteimmilläsi, voit keskittyä vaativien paukkujen juontiin. Kippaa silloin esimerkiksi tequilaa ja viskiä.

 

http://awhuumori.cjb.net